2012-09-23

idiotjim's THEME 2007-2012 and beyond

1 kommentar:



  1. 1967




    papp skar av mig

    sa inte alls adjö

    bara lämnade mig med mamm som

    störtade kraschade

    ung och blind och rädd

    för filmer

    av stil med hopp

    trasades av skräck


    för tiden och mig


    fem år och döende inuti

    i det som verkligen

    lever


    ***


    jag sökte bli

    hemförlovad

    -blott fem år gammal-

    men hölls kvar i sontjänst

    halvkvävd tankefontän drömmande uteslutet

    lid ditt lilla as

    ***

    mamms haveri tog

    många år av glada

    sonens skrattande lojalitet

    är stort då

    hon kom till vård

    ingen kom till mig varje

    julfödelsedagpåsk

    mamms bönande om presenter

    till mig

    av papp som skickade nåt skit eller pengar

    ***

    jag blev seg

    blev ett med gråa alltet

    stilla kind mot golvet gäspar

    'sudda sudda'

    gråa alltet håller en

    i liten tröst

    gav en liten gråt

    alltid i mig och nu

    lite i dig

    som en delad fil i

    justitieministerns

    hemliga låda

    du får den trösten gråten

    av mig att reparera barn nära dig

    ***

    hade inte talat med

    ens vetat var papps var

    trasig å rädd några och tjugo

    tar det mig en vecka att

    spåra honom

    "du det är hockey på tv"

    sa han

    'klick'

    tog mig år att reparera.

    kärlek undrar du

    Pah



    SvaraRadera